
Copywriting – Teksty do strony internetowej luty 5, 2018
Tekst ten skierowany jest skierowany do ludzi, którzy stanęli przed koniecznością napisania tekstu do własnej strony internetowej. Być może jednak znajdą w nim coś również osoby związane zawodowo z copywritinigiem na potrzeby internetu. Uporządkowanie pojęć oraz przypomnienie podstaw bywa czasem bardzo ożywcze w każdej profesji. Copywriting – Teksty do strony internetowej.
Copywriting – Teksty do strony internetowej
Dobre teksty do strony internetowej powinny być przede wszystkim skuteczne. Powinny w łatwy i prosty sposób docierać do odbiorcy, jak również odpowiednio wypadać w analizie botów wyszukiwarek internetowych. Te dwa główne aspekty powinny być brane pod uwagę przez cały czas tworzenia kontentu do strony www. Pisząc tekst powinniśmy mieć cały czas w głowie główny jego temat i trzymać się możliwie jak najbliżej jego sedna.
Teksty do strony internetowej. Właściwe użycie słów kluczowych, nagłówków oraz linkowania
Sam tekst nawet jeżeli jest dobry może być nieskuteczny. Zależy to od kilku czynników, część z nich będzie rozważana pod kątem użyteczności odbiorcy, jako żywego człowieka, druga zaś pod kątem botów wyszukiwarek internetowych, które oceniają tekst automatycznie bazując na zaprogramowanych algorytmach.

Umiejętne używanie słów kluczowych
Użycie w tekście zbyt wielu synonimów z językowego punku widzenia jest bardzo cenione, może jednak doprowadzić do zbyt rzadkiego używania lub nawet pominięcia właściwych dla nas słów kluczowych. Na początku powinniśmy wytypować właściwe dla nas słowa kluczowe, sprawdzić po jakich frazach szukają tego typu usług bądź produktów internauci. Ważną kwestią staje się tu język potoczny, internauci używają często nazw nie do końca fachowych zgodnych z nomenklaturą.

Właściwe używanie nagłówków
Sformatowanie tekstu w długich monotonnych blokach nie tylko nuży czytelnika, ale też jest niżej punktowane przez boty wyszukiwarek. Tekst powinniśmy dzielić na akapity, krótkie bloki tekstowe poprzedzone nagłówkami. W zależności od ważności danego nagłówka powinniśmy używać znaczników H1, H2, H3 itd. Właściwe formułowanie nagłówków z użyciem słów kluczowych to klucz do sukcesu naszej strony internetowej.

Poprawne używanie linkowania
Ważną kwestią jest linkowanie w tekście, suma linków wychodzących z naszego tekstu do stron zewnętrznych nie buduje mocy naszej strony, a wręcz może ją obniżać. Powinniśmy zdobywać linki do strony, a nie je „rozdawać”. Jeżeli nasz tekst wymaga podania źródeł, umieszczajmy je, ale nie w postaci aktywnych linków, tylko np. adresu domeny już bez oznaczenia protokołu „http://”, lub z atrybutem „no follow”.